Publikace výzkumného týmu

Mgr. Kateřina Strnadová (Štroblová), Ph.D. 

Strnadová, K., Adamcová, E. Seminář: Scaffolded Language Emergence (SLE) – Čeština pro cizince (Úroveň B1-B2). Plzeň, 27.05.2022 - 27.05.2022.

Strnadová, K., Gómez Hernández, ND. Seminario: Scaffolded Language Emergence (SLE): Italiano (Livello A0-A1). Plzeň, 27.05.2022 - 27.05.2022.

STRNADOVÁ, K.; KIRALY, D.C.; KLIKOVÁ, J.; JANSOVÁ, M. Scaffolded Language Emergence (SLE): Čeština pro cizince (Úroveň B1-B2). Plzeň: 2022. 45 min.

STRNADOVÁ, K.; LUBERTO, S. Music in Face-to-Face and Remote Classes: Songs as Language Input. online, 2022.

STRNADOVÁ, K.; KIRALY, D.C.; KOCOURKOVÁ, P.; ŠIMKOVÁ, K. Scaffolded Language Emergence (SLE): Čeština pro cizince (Úroveň A0). Plzeň: 2022. 45 min.

STRNADOVÁ, K.; KIRALY, D.C.; GÓMEZ HERNÁNDES, N.D. Scaffolded Language Emergence (SLE): Italiano (Livello A0-A1). Plzeň: 2022. 49 min.

STRNADOVÁ, K.; KIRALY, D.C.; ADAMCOVÁ, E. Scaffolded Language Emergence (SLE): Čeština pro cizince (Úroveň B1-B2). Plzeň: 2022. 40 min.

ŠTROBLOVÁ, K.; LUBERTO, S. Music in Face-to-Face and Remote Classes: Songs as Language Input. In: INTED2022 Proceedings. Valencia: IATED, 2022, s. 1026-1031. ISBN 978-84-09-37758-9, ISSN 2340-1079.

ŠTROBLOVÁ, D. KIRALY, K. KLIKOVÁ, J. JANSOVÁ, M. Scaffolded Language Emergence (SLE): English (Level B1). Plzeň: 2021. 45 minut s.

ŠTROBLOVÁ, K. Traduzione e musica: Didattica della traduzione per i futuri cantanti lirici. In: Traduttologia e Traduzioni, vol. III Interdisciplinarietà della traduzione. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzki, 2021, s. 29-38. ISBN 978-83-8220-679-1. 

ŠTROBLOVÁ, K. LUBERTO, S. Music in Language Classes: Project of International Collaboration. In 11th International Conference the Future of Education. Bologna: Filodiritto, 2021. s. 464-469. ISBN: 979-12-80225-23-8, ISSN: 2384-9509

ŠTROBLOVÁ, K. Italian Lyrical Texts in Foreign Language: Face-to-Face and Remote Classes. In INTED2021 Proceedings. Valencia: IATED, 2021. s. 4591-4600. ISBN: 978-84-09-27666-0, ISSN: 2340-1079

ŠTROBLOVÁ, K. KIRALY, D. GIANINO SÁNCHEZ, M. GODOY MORENO, J. Scaffolded Language Emergence (SLE): Español (Nivel A0-A1). Plzeň: 2021. 154 minut s.

ŠTROBLOVÁ, D. KIRALY, K. GOLOVATINA, V. PETRENKO, O. Scaffolded Language Emergence (SLE): Русский (Уровень A0-A1). Plzeň: 2021. 31 minut s.

ŠTROBLOVÁ, K. KIRALY, D. Scaffolded Language Emergence (SLE). Plzeň: 2020.

ŠTROBLOVÁ, K. Teaching Translation of Italian Lyric Texts to Opera Singers: Analysis of Tools. In Conference proceedings. 13th International Conference Innovation in Language Learning. Bologna: Filodiritto Editore, 2020. s. 272-277. ISBN: 979-12-80225-01-6, ISSN: 2384-9509

ŠTROBLOVÁ, K. Teaching the Specific Language of Italian Lyric Texts to Future Opera Singers. In 12th International Conference Innovation in Language Learning. Bologna: Filodiritto Editore, 2019. s. 321-327. ISBN: 978-88-85813-80-9, ISSN: 2384-9509

ŠTROBLOVÁ, K. The Future of Teaching to Opera Singers: Strategies to Follow or Non to Follow. In Conference Proceedings. The Future of Education. 8th Edition. Padova: Libreria Universitaria, 2018. s. 485-490. ISBN: 978-88-335-9020-2, ISSN: 2384-9509

ŠTROBLOVÁ, K. Using Traditional / ICT Tools While Teaching Translation to Opera Singers. American Journal of Educational Research, 2014, roč. 2, č. 12, s. 1277-1283. ISSN: 2327-6150

 

Mgr. Olesya Petrenko, Ph.D. 

PETRENKO, O.; GOLOVATINA, V. Workshop: Zvyšování etických aspektů používání nástrojů umělé inteligence pro výukové a vzdělávací účely. Západočeská univerzita v Plzni, 2023.

Petrenko, O. WILL MORE WOMEN IN STEM SCIENCES IMPACT ECONOMIC GROWTH? Zelezna Ruda, Czech Republic, 09.11.2023 - 10.11.2023.

Petrenko, O., Golovatina, V., Rychtařík, S. SkyNet vs. us: do teachers have a chance to survive?. Srní, 19.01.2023 - 20.01.2023.

PETRENKO, O.; MENŠÍKOVÁ, V.; BRUNÁTOVÁ, M. Adapting SWOT analysis to suit the needs of the project management in higher education: a case study from the Project Center of the University of West Bohemia. Online, 2022.

PETRENKO, O. HOW UNIVERSITIES DETERMINE ECONOMIC DEVELOPMENT IN 27 EU MEMBER STATES. The ACC JOURNAL, 2022, roč. 28, č. 2, s. 106-121. ISSN 1803-9782.

WROBLEWSKI, B.; PETRENKO, O. Descriptive and inferential statistical analysis of expectations and needs of engineering students and graduates: a case study at the University of West Bohemia. Language Learning in Higher Education, 2022, roč. 12, č. 2, s. 477-494. ISSN 2191-611X.

PETRENKO, O.; ČADIL, J. DOES TERTIARY EDUCATION LEAD TO ECONOMIC GROWTH OF EU MEMBER STATES?.In: International Doctoral Seminar 2022 Proceedings. Trnava: Faculty of Materials Science and Technology STU in Trnava, 2022, s. 257-265. ISBN 978-80-8096-292-0.

PETRENKO, O.; BRUNÁTOVÁ, M.; MENŠÍKOVÁ, V. Applying SWOT analysis for effective project management in higher education: a case study from the University of West Bohemia. In: Sborník příspěvků z konference Trendy v podnikání 2022. Plzen: Západočeská univerzita v Plzni, 2022, s. nestránkováno. ISBN 978-80-261-1129-0.

ŠTROBLOVÁ, K.; DONALD, K.; GOLOVATINA, V.; PETRENKO, O. Scaffolded Language Emergence (SLE): Русский (Уровень A0-A1). Plzeň: 2021. 31 minut s. Nový RIV obor: Education, general

PETRENKO, O.; WROBLEWSKI, B. ESP Needs Analysis for Language Courses Redesign: a Case-Study from the University of West Bohemia. In: 14th International Conference Innovation in Language Learning. Bologna, Italy: Filodiritto Publisher, 2021, s. 214-221. ISBN 979-12-80225-16-0, ISSN 2384-9509.

Golovatina, V., Petrenko, O. Семинар: Scaffolded Language Emergence (SLE) - Русский (Уровень A0-A1). Plzeň, 17.09.2021 - 17.09.2021.

PETRENKO, O.; WROBLEWSKI, B. ESP Needs Analysis for Language Courses Redesign: a Case-Study from the University of West Bohemia. Florence, Italy, 2021.

PETRENKO, O.; LOSHAKOVA, S. Short-term managerial decisions in implemented financial and marketing strategies: a case study of RoadAbroad online language school. In: MEKON 2021: 23rd International conference. Ostrava: VSB – Technical University of Ostrava Faculty of Economics, 2021, s. 100-110. ISBN 978-80-248-4574-6.

PETRENKO, O.; HABAC, A.; HAVRÁNKOVÁ, T. Identifying learning strategies and needs of the students in their L2 acquisition at the University of West Bohemia: A case study. In: The Future of Education. Bologna: Filodiritto, 2021, s. 94-95. ISBN 978-955-36-0590-0, ISSN 2630-7413.

PETRENKO, O. Inventory Management, Case study of XYZ groceries. In: Trendy v podnikání 2020 - Recenzovaný sborník příspěvků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020, s. 1-9. ISBN 978-80-261-0971-6.

 

Mgr. Varvara Golovatina, CSc. 

PETRENKO, O.; GOLOVATINA, V. Workshop: Zvyšování etických aspektů používání nástrojů umělé inteligence pro výukové a vzdělávací účely. Západočeská univerzita v Plzni, 2023.

GOLOVATINA, V.; MISTROVÁ, V.; MOLCHAN, M.; ROSOVÁ, A. Tvoj šans B1: učebnice s integrovaným pracovním sešitem. Ruština pro střední a jazykové školy. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2022. ISBN 978-80-7489-577-7. 202 s.

GOLOVATINA, V. Analysis of the students' needs and expectations: the English language for the engineering course. Plzeň: 2022. 28 s.

GOLOVATINA, V. Experience of Incorporating Russian Culture Information into a Russian Language Textbook. In: INTED2021 Proceedings. online: IATED, 2021, s. 6326-6332. ISBN 978-84-09-27666-0, ISSN 2340-1079.

ŠTROBLOVÁ, K. KIRALY, D. GOLOVATINA, V. PETRENKO, O. Scaffolded Language Emergence (SLE): Русский (Уровень A0-A1). Plzeň: 2021. 31 minut.

Golovatina, V. Petrenko, O. Семинар: Scaffolded Language Emergence (SLE) - Русский (Уровень A0-A1). Plzeň, 17.09.2021 - 17.09.2021.

GOLOVATINA, V. MISTROVÁ, V. MOLCHAN, M. ROSOVÁ, A. Tvoj šans B1: učebnice s integrovaným pracovním sešitem. Ruština pro střední a jazykové školy. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2021, 160 s. ISBN: 978-80-7489-509-8

GOLOVATINA, V. MISTROVÁ, V. MOLCHAN, M. Tvoj šans A2: Příručka učitele. Ruština pro střední a jazykové školy. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2019, 124 s. ISBN: 978-80-7489-510-4

GOLOVÁTINA-MORA, P. ZELENSKAIA, E. GOLOVATINA, V. CELIŃSKI, P. MORA, RA. The meaning of post-: Participatory urbanism in Lublin, Pilsen, and Yekaterinburg. Belgeo - Revue belge de géographie, 2019, roč. 2018, č. 4, s. 1-15. ISSN: 2294-9135

GOLOVATINA, V. GOLOVÁTINA-MORA, P. Mobile Applications in the Russian Language Class: Revisions and Reflections. In 12th International Conference Innovation in Language Learning. Bologna: Filodiritto Editore, 2019. s. 165-169. ISBN: 978-88-85813-80-9, ISSN: 2384-9509

GOLOVATINA, V. MISTROVÁ, V. MOLCAN, M. Tvoj šans 2: ruština pro střední a jazykové školy: učebnice s integrovaným pracovním sešitem. Plzeň, 2019., ISBN: 978-80-7489-509-8,

GOLOVATINA, V. MISTROVÁ, V. MOLCHAN, M. Tvoj šans A2: učebnice s integrovaným pracovním sešitem. Ruština pro střední a jazykové školy. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2019, 160 s. ISBN: 978-80-7489-509-8

GOLOVATINA, V. Образ России и русских в учебниках русского как иностранного, изданных в Чехии. In Aктуальные прoблeмы обучения русскому языку XIII. Brno: Masarykova univerzita, 2018. s. 82-91. ISBN: 978-80-210-9077-4

VALOVA, L. GOLOVATINA, V. RYKOVSKÁ, M. Tvoj šans A1. Příručka učitele. Ruština pro střední a jazykové školy. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2018, 122 s. ISBN: 978-80-7489-445-9

VALOVA, L. GOLOVATINA, V. RYKOVSKÁ, M. Tvoj šans A1: ruština pro střední a jazykové školy: učebnice s integrovaným pracovním sešitem. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2018, 168 s. ISBN: 978-80-7489-423-7

GOLOVATINA, V. KLAUSOVÁ, V. Опыт создания учебникков по РКИ для чешских учащихся. Vestnik. Sovremennyj russkij jazyk: funkcionirovanije i problemy prepodavanija, 2018, roč. 32, č. 2018, s. 36-46. ISSN: 1788-9502

GOLOVATINA, V. RYKOVSKÁ, M. MENCLOVÁ, E. SEDLÁČKOVÁ, O. Beseda i ekzamen. 25 témat pro procvíčování a přípravu k maturitě. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2015, 144 s. ISBN: 978-80-7489-256-1

GOLOVATINA-MORA, P. GOLOVATINA, V. River as a memory in russian and czech prose and poetry. In Paměť - Národ - Menšiny - Marginalizace - Identity II. Praha: Fakutla humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze, 2014. s. 69-77. ISBN: 978-80-87398-50-0

GOLOVATINA, V. Webquest in the Context of the Russian Language Learning. In Conference proceedings. ICT for language learning. Italie: libreriauniversitaria.it, 2014. s. 380-383. ISBN: 978-88-6292-548-8

 

Mgr. Svatava Heinlová, Ph.D.

HAMAROVÁ, J.; HEINLOVÁ, S.; PRESSLOVÁ, J.; POLANOVÁ, V. Innovation of the Content of Academic English Courses at the University of West Bohemia. Plzeň, 2020.

HEINLOVÁ, S. Interkulturní komunikace. Plzeň: Západočeská univerzita, 2019. 56 s.

HEINLOVÁ, S. Testing accommodations for HE students with dyslexia, with emphasis on English as a foreign language. CASALC Review, 2017, roč. 7, č. 1, s. 150-157. ISSN 1804-9435.

HEINLOVÁ, S. Specifické poruchy učení a cizí jazyk. In: Doleží, L. Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk : příručka pro lektorky a lektory. Praha: AUČCJ - Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2017, s. 30-48. ISBN 978-80-270-3186-3.

HEINLOVÁ, S. Výuka anglického jazyka pro specifické potřeby studentů VŠ s dyslexií na ZČU v Plzni. In: Švrčinová, M.; Vlasáková, Z. Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince). Praha: Univerzita Karlova, 2016, s. 70-74. ISBN 978-80-87238-12-7. 

 

Mgr. Jitka Hamarová

REYNAERT, B.; HAMAROVÁ, J. Vědecká komunikace v anglickém jazyce. Plzeň: Západočeská univerzita, 2021. ISBN neuvedeno.264 s.

HAMAROVÁ, J.; HEINLOVÁ, S.; PRESSLOVÁ, J.; POLANOVÁ, V. Innovation of the Content of Academic English Courses at the University of West Bohemia. Plzeň, 2020.